Egyre nagyobb teret nyerhet az a vállalat, amely sokoldalú és széleskörűen használható mobil megjelenést épít ki. Az on-line médiafogyasztás mobileszközök és applikációk felé való eltolódása megkerülhetetlen trend – amely kreatívan kihasználható. Van azonban veszélye is e változásnak: amelyik médium nem nyújt mobilon szolgáltatást, a helyett előbb-utóbb más, alternatív márkát fog választani az olvasók egyre növekvő, okostelefon-használó csoportja.
A mobil eszközökön való megjelenés két iránya: mindkét megoldásnak más-más szerepe van.
A márka mobilweb felülete könnyen elérhető, telepítés nélkül, a telefon böngészőjének jól ismert, megszokott közegében.
A mobilweb felület látogatói nem feltétlenül direkt módon, hanem linkek, megosztások, hírlevelek és egyéb megjelenések nyomán is érkezhetnek.
A mobilweb pont e könnyű elérés miatt általában igen látogatott, e látogatások impulzus jellegűek, a weboldalhoz hasonlóan, rövid ideig tartanak.
A mobilwebes megjelenés azért is fontos, mert ha a látogatók nem megfelelő élménnyel találkoznak, akkor e kényelmetlenség miatt azonnal elveszítjük őket.
Azonban ha jó élményt alapozunk meg, azzal olvasót nyerhetünk. A márka iránt kialakult pozitív attitűd konvertálhatja az egyént hűséges olvasóvá, fogyasztóvá, ajánlóvá - tovább vihet a márka applikációjának keresése felé is.
Az alkalmazás boltok (Store) a böngészés, keresgélés terepét jelentik. Ez a fogyasztási forma egyre dominánsabb, hiszen a mobileszközön természetesebb élmény mint weboldal címeket beírni. Ha egy márka nem jelenik meg a boltokban, nem találják meg, így olvasókat veszíthet.
A telepített alkalmazás fixen a telefon menürendszerébe kerül, így a brand beilleszkedik a felhasználó életébe, személyes terébe. Jelenléte folyamatos márkaimpulzust ad.
Az applikáció használata mélyebb, bevonóbb élményt, megnyitásonként több időtöltést és kattintást jelent.
Az applikáció kiegészíthető olyan egyedi, mobilra tervezett üzleti ötletekkel, melyek a hagyományos médiafogyasztáson túlmutatnak. A fejlesztés hoszú távú célja éppen ilyen típusú interaktív, bevonó szolgáltatások, értékek nyújtása.
Célszerű tehát mindkét eszközt rendszerben gondolkodva alkalmazni. Esetünkben ez nem jelent kompromisszumot, kész technológiánkkal mind a mobilweb, mind az applikációs megjelenés lefedhető.
Az alkalmazások hatékony fejlesztését szem előtt tartva létrehoztunk egy kész keretrendszert, mely a legjellemzőbb natív mobil funkciókat valósítja meg, testreszabhatóan, brandelhetően. A rendszer ezen felül moduláris, struktúrált alapot képez a jövőbeli továbbfejlesztésekhez is. A keretrendszer és a vele átadott tapasztalat, know-how előnye hogy általa a márka technológiailag helyes módon, gyorsan és költséghatékonyan tud megjelenni a natív mobil platformokon, alkalmazásboltokban.
A Netrix Mobilmédia Keretrendszer támogatja az iOS, Android és Windows Phone platformokat, valamint a mobilwebes megjelenést is.
A mobilon megjelenő alkalmazások hirdetéseinek hatékonyságát a kisebb reklámzaj, és a személyes közelség (érintéses kapcsolat) adja. Applikációs rendszerünkben már a tervezés során kiemelten foglalkoztunk a létrejövő mobil felületek monetizálási lehetőségeivel. Az alkalmazás az IAB szabványai alapján tartalmazza a legnépszerűbb hirdetési formákat, illetve felvérteztük a szoftvert a piacon elterjedt hirdetéskiszolgáló technológiákkal is.
Az applikáció felkészült a fizetős tartalmak kezelésére, in-app fizetés implementálására is. A fizetős tartalmak, szolgáltatások egyedisége miatt ilyen esetben külön fejlesztési konzultációnkat ajánljuk.
Kész modulokra építve, a Netrix applikációs rendszer bevezetése jelentősen olcsóbb, mint az egyedi applikációk fejlesztése. Ugyanakkor teljesen testreszabható, bármilyen egyedi funkcióval és látvánnyal kiegészíthető – a költségek így az egyediség megvalósítására koncentrálhatóak. A kiépítési projekt több fázisra ütemezhető, „kicsiben” is indítható anélkül hogy hosszú távon jelentős áldozatokat kellene vállalni egy új területen.