Netrix Portal Engine Ajánlórendszer modul



Tartalmi ajánlók létrehozása olvasói érdeklődés és témaösszefüggések, témamozgások vizsgálatával, kifejezetten tartalomfejlesztési (CMS) projektekre tervezett modellben.


Az ajánlórendszer célja, hogy az oldalra beérkező olvasóknak olyan plusz tartalmat kínáljon, mely felkelti érdeklődését és így további site használatot generáljon. A portálok esetén jelentős látogatószám érkezik a híraggregátor oldalakról, vagy keresőből, közösségi hálózatról, mely látogatók gyakran csak egy-egy adott cikket olvasnak el. Az ajánló segítségével ez az arány jelentősen javítható, tisztán algoritmikus eszközök, automatikák segítségével előidézhető a továbbkattintás. Ezen kattintási arány tovább növelhető az algoritmusokban lévő tanulási modellel, illetve a jövőben a felhasználók csoportos mozgásának követésével, ehhez való hasonlóság elemzésével.


Tartalmi szűrés

Az ajánlórendszer megállapítja az éppen olvasott tartalom alapján releváns további cikkeket. Ehhez a hírportál esetén a következő adatforrásokat használjuk



Tartalmak közösségi viselkedésének meghatározása (trending topic)

Az egyes kulcsszavak, témák a portál látogatottságát különböző módon vonzzák. Így pl. egy címkének lehet hozzárendelési száma (hány db cikkhez rendelték hozzá az utóbbi n nap) illetve olvasottsága (ezeket hányan olvasták az utóbbi n nap). Ez alapján a címke mozgásának sebességét meghatározzuk, és a felívelő témájú (címkéjű) cikkeket a tartalmi szűrés során előnyben részesítjük. Ez segítséget nyújt abban, hogy ne csak az épp olvasott cikkhez hasonló cikket ajánljuk, hanem más, napi fontos témát is be tudunk hozni megfelelő arányban.


Olvasói érdeklődés meghatározása

Az olvasó, ha többször visszatér az oldalra, saját érdeklődésének megfelelően tartalmakat fogyaszt. A fentiek által meghatározott tartalmi szűréseket, valamint a felívelő tartalmak iránti érdeklődést az általa olvasott cikkek esetén feljegyezzük anoním profilinformáció formájában. (Local storage tárolás a böngészőben) Ezen információk alapján egyre pontosabban meg tudjuk határozni érdeklődési körét. A tartalmi szűrés eredményeit ezen profiladatok segítségével pontosítjuk.


Kivételkezelés

Az olvasó által már olvasott, vagy éppen olvasott, vagy aktualitását vesztett (ugyanazon szűrésre régebbi) cikkeket jegyezzük és nem ajánljuk.


Frontend megjelenés

Az ajánlat a cikkoldalon jelenik meg. Az oldalon lefelé görgetve, a cikk végéhez közeledve, azon a ponton ahol az olvasó már végzett a cikk olvasásával, oldalról beúszó ajánló formájában. Fontos hogy az ajánló figyelemfelkeltő legyen, rávezesse a látogatót a kattintásra. Ehhez garfikai tervet, vagy ajánlást, tanácsadást nyújtunk. Ezen felül az ajánlási adat használható további egyedi ajánlódobozok készítéséhez is akár a cikkoldalon, akár a nyitóoldalakon.


Admin felület: témafigyelési grafikon és statisztika („Mi érdekli az embereket?”)

Az admin felületen az ajánló által alkalmazott címkék jelennek meg, azok felhasználtságával és olvasottságával. Ez a témák mozgásának időbeli figyelésére szolgál; hasznos információt nyújthat a szerkesztőknek a látogatók érdeklődéséről, illetve arról, milyen irányban érdemes a tartalomfejlesztést folytatni, mit olvasnak szívesen a látogatók. A kapott adatok alapján a legaktuálisabb címkék napi bontású érdeklődés-alakulás grafikonját is megrajzoljuk.